dilluns, 26 de maig del 2008

la llei de gossos d'assistència

S’està fent una llei (per cert, molt divertida) sobre els gossos d’assistència. Són els que acompanyen els cecs, els que assisteixen els discapacitats o els que donen una alerta mèdica a les persones que pateixen epilèpsia.
Diu l’avantprojecte que els gossos d’assistència han de tenir el passaport europeu. És a dir, jo puc existir sense tenir el passaport, però el gos no. També diu que han de portar implantat un xip amb la identificació electrònica. No diu si l’han de portar a l’orella, a la pota o a la cua.
D’altra banda, es regulen aspectes sobre el seu ús. El dret a l’accés als llocs no es pot exercir si el gos presenta signes de manca d’higiene. Per exemple, si voleu entrar a un cine amb un gos ple de puces i polls, poden dir-vos que no hi entreu. Sort que han pensat en posar-ho per escrit. A més, s’estableixen faltes greus i molt greus: No portar-lo al veterinari és una falta greu. De faltes molt greus n’hi ha ben poques, gairebé és necessari que te’l segrestin.
Estic segur que aquesta normativa serà útil en molts casos. Però crec que valdria més que Acció Social es dediqués a assumptes més urgents, com la implantació de la Llei de supressió de barreres arquitectòniques, que ara mateix és un simple suggeriment que queda en mans de la bona voluntat dels alcaldes.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Hey!! M'agrada el blog. Aveure si t'animes a actualitzarlo sovint. Salut germà. Ens veiem aviat.

Anònim ha dit...

Hola, estic molt interessada en el món dels gossos d'assistència i estic fent el treball de recerca sobre aquest tema. que em podrieu contestar la següent enquesta? Gràcies
http://www.encuestafacil.com/RespWeb/Qn.aspx?EID=594994